Pocketen Här och nu fortsätter göra succé

Först får jag ett läsarmejl:

Hej Eva!
Jag vill med detta mejl hälsa dig hur fantastiskt bra ”här och nu” är. Jag läste precis ut boken och har skrattat, gråtit och tänkt om vartannat. Så fantastiskt bra skrivet och som läsare kände jag mig som Ingrid i stora delar av boken, framför allt hur mycket jag själv skulle vilja uppleva det livet, den kärleken och ta de riskerna och chanserna. Min stora fråga är nu om vi får veta fortsättningen av Ingrids och Nates liv? Hur det går efter operationen? Snälla säg ja! 

Med varma hälsningar, 
Mathilda

Det blir jag sä här glad över:

Sedan får jag alla poträttbilder som vi tog för ett par veckor sedan. Fotograf Lena Hammar, sminkös Kim Ikonen. Då passar jag på att byta profilbilder lite här och där och hej vad det ger boost i självförtroendet. Fina komplimanger och kommentarer stod som spön i backen. Underbart.

 

Jag är själv supernöjd och kan nu trycka fler böcker med nya bilder. Det bästa av allt var att det inte alls gjorde ont utan var riktigt trevligt och roligt. Superproffsiga tjejer som verkligen kan rekommenderas.

MEN! Så kom ett mail från Lind & Co. Femina har plockat ut tre pockethöjdare i nyhetsbrev. Tre. Av alla i hela världen. Sophia Kinsella Lee Child och… och …. EVA LUDVIGSEN! Närmaste bestämt Här och nu. Femina! Här och nu! I samma mening!

Jag vet inte riktigt om jag kan hämta mig från det. Så galet galet otroligt och galet galet roligt!

Dessutom gick en sväng korrektur iväg på barnboken om typ 1 diabetes iväg igår kväll. Ögonen var trötta efter förfärligt många timmar i flera dagar på dagjobbet men deadline är deadline så det är bara att bita tag i det. Boken blir asfin och jag är så sjukt stolt över illustratörern Alina Ögger som verkligen har fått min text till en högre dimension. Jag säger bara det, färgerna!! Så snart bok är godkänd ska ni få se omslaget, jag lovar!

Det blir bubbel ikväll, var så säker. Trevlig helg på er alla!

6 kommentarer

Filed under Böcker och författare, Här och Nu, Marknadsföring

6 responses to “Pocketen Här och nu fortsätter göra succé

  1. Vad många härliga nyheter! Och Femina, SÅ bra …

  2. Wow vilka snygga bilder! Gillar speciellt den där du ligger ner på bryggan. Accentfärgerna… så tjusigt! 🙂

    • Alltså, det är lite kämpigt och väldigt jante-anti-aktigt att bara: JAG GILLAR OCKSÅ MIG SJÄLV PÅ BILD. Men fotografen Lena Hammar och sminkösen Kim Ikonen gjorde verkligen deras proffsigaste jobb med att lyfta fram mina fina och starka sidor. Jag är sjukt nöjd. Kul att du gillar det också. Nu måste jag skriva en bok där jag får ha mina nya poträttbilder… 🙂

      • Funderar på om det är vanlig självkritik vi ägnar oss åt eller om det är jante som tutat i oss svenskar att vi inte ska gilla att fotograferas? Men tänk vad en riktigt duktig fotograf och sminkös kan lyckas med 🙂 Och det är OKEJ att gilla sig själv på bild. Jag är väldigt nöjd med mina bröllopsbilder, där ser jag glad ut på riktigt.
        Skynda dig och skriv en ny bok! Eller tryck nya visitkort? Det senaste lär nog gå fortare 😉

      • Du har så rätt. Jag vet inte om det är Jantes fel eller duktiga flickan som gör att man undertrycker eget beröm. Kanske är det så att sminkös o proffsig fotograf gör att man slappnar av, man vet att man är omhändertagen. Precis som på ett bröllop… Jag har precis skickat två bilder till nya boken och nu är jag nyfiken på vilken förlaget väljer . 😀

Kommentera

