Alltså det där med att solen fortsätter lysa

Det är säkert jättebra för många av er. Säkert kanon. Och jag ska ju medge att jag njuter rätt mycket av det själv.

Men vi vet ju allt om lyskvoter på solar. Har den använt för många timmar kommer den försvinna en dag eller sju veckor allt beroende på längd den har lyst.

Det vet ju varenda snorunge.

Och det stressar mig. För den  7 maj har jag bjudit in till korvgrillning i min trädgård. Därav har jag och Mr Underbar legat på knä hela helgen och rensat i den obefintliga rabatten (mycket ogräs, hittar inga blommor), köpt in växter, planterat och organiserat.

Men om det ska regna måste jag även städa bakom tvättmaskinen liksom. Då måste minglet flytta inomhus och då blir allt en helt annan grej. Det är bara mera minnesvärt om man kan hänga ute i solen och säga ”tänk vad härligt vi har det. Och så här tidigt i maj och allt. Det blir nog en bra sommar i år”. Kanske folk i ren eufori köper en till bok, tanken kanske faller på en dag på stranden.

Om regnet piskar mot rutan blir det inte sådana kommentarer. Kanske inga spontanköp fastän morsdag ligger bara ett par krokar bort.

Jag spanar på yr.no varje dag. Varje timme, varje sekund…

Skärmavbild 2014-04-28 kl. 07.49.17

2 kommentarer

Under Här och Nu, Marknadsföring, Snack för en snack

2 svar till “Alltså det där med att solen fortsätter lysa

  1. Håller tummarna för att du får fint väder! Men regniga dagar vill man väl också ha en bra bok att läsa? Kanske också leder till spontanköp 🙂

Lämna en kommentar

Denna webbplats använder Akismet för att minska skräppost. Lär dig om hur din kommentarsdata bearbetas.