I väntan på släktkrönikan

Jag har ett projekt som jag så himla himla himla gärna vill börja på. Varje gång jag pratar om det, tänker på det, hittar böcker om tiden då allt hände, väcks något inom mig. Jag vet att den boken blir bra. Så jäkla bra. Så himla stor och viktigt.

Så jag skriver vidare på min ungdomsroman. Två skrivtimmar i veckan samt en bonus är målet fram till jul. Det går bra och det går framåt. Jag har, i vanlig ordning, ingen aning om hur det går för personerna när vi närmar oss slutet men jag lovar, ingen ska dö i denna bok.

Och när jag är klar med ungdomsboken (typ om en månad) så Lova 2 redigeras och skrivas om. När den är klar (kanske till mars) ska jag skriva den där boken om medelålders kvinnan som går in i en livskris och väcks först till liv när hon hittar en låda från ungdomstiden.

Sen ska jag skriva det där drömprojektet. Den stora boken. Eposet över vår tid och vårt förflutna. Släktkrönikan. Dramat i tre akter med kärleken under ett brinnande världskrig ska stå centralt.

Ni fattar, jag skriver jag skriver. Och under tiden så lever jag

.

2 kommentarer

Filed under Böcker och författare, Marknadsföring, Roboten Ludde, Snack för en snack

2 responses to “I väntan på släktkrönikan

  1. Wow! Blir så himla inspirerad av dig! 🙂

Kommentera

