Jag är författarmentor i Uppsala

Det känns lite löjligt vuxet att kalla sig själv för mentor. Speciellt när det på något vis är som om jag precis slutat kravla och nu går på två ben. Är det kanske lite tidigt att guida andra i deras steg framåt i författarvärlden?

Ja, det är det kanske men det var länge sedan jag slutade tänka för mycket. Tänka betyder analysera, vilket betyder prestationsångest och svar blir nej tack.

Sååå tråkigt!

Kanske smart, men tråkigt.

Mentor för blivande debutanter i Uppsala. Jojo. Igår var första träffen och jag kom lika oförberedd som jag kände mig. Men sluta prata, det kunde jag inte. För jag har ju massor av erfarenheter i denna bransch. Jag har massor av tankar på hur man kan komma vidare och jag har min bokstam av författarkollegor som det breda kontaktnät som behövs för att komma vidare. Allt det ville jag dela med mig av.

Mentor i Uppsalas litterära värld. Jo jo.

Lämna en kommentar

Filed under Okategoriserade

Kommentera

