Majken har kommit hem till mig

Jag är så sjukt stolt över att jag fått möjlighet att skriva en barnbok inom temat typ 1 diabetes. Inte bara för att Idus förlag tror på mig och min förmåga att skriva lättläst och pedagogiskt utan även att få samarbeta med kunniga Alina Ögger som lyfte texten till högre dimensioner. Så vansinnigt kul att se hur hon tolkade mina ord in i färgglada bilder.

Det blir givet inte sämre av att BTJ recenserade boken i de finaste meningarna man kan tänka sig. Vad säger ni tex om: Det här är en fin bok om hur det kan vara när en närstående får diabetes, men det är också en fin vänskapsskildring. Texten är pedagogisk och längst bak finns ett faktaavsnitt för den som vill veta mera. Det finns också massor av charmiga, humoristiska, varma och färgglada illustrationer.

Boken passar ypperligt för bibliotek, förskolor och bibliotek. Med tanke på att två (2!) barn varje dag (VARJE DAG) får den obotliga kroniska sjukdomen typ 1 diabetes borde detta bli en storsäljare. Så, ut och shoppa. Klicka in er här eller varför inte här. Givet alltid hos eminenta Idus förlag. Och vill du ha den signerad vet du var jag finns. Alltid här för dig.

Lämna en kommentar

Filed under Som ett myggbett

Kommentera

